Zamknij X

INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES:

Ten serwis stosuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Ważne daty: historia najnowsza

11 lipca 1997
podpisanie umowy spółki „Port Lotniczy Poznań-Ławica Spółka z o.o.” (udziałowcy: Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, Miasto Poznań oraz Skarb Państwa).

1999
pierwszy rok pełnej działalności spółki, po uzyskaniu certyfikatu na działalność lotniskową; inwestycje w infrastrukturę lotniska, rozpoczęcie budowy terminala Cargo, a następnie zmiana przeznaczenia na terminal pasażerski, wybór biura projektowego (Studio ADS); uruchomienie połączenia do Hanoweru.

2000
rozpoczęcie prac przy budowie terminalu pasażerskiego; modernizacja i rozbudowa płyty postojowej samolotów; uruchomienie połączenia do Brukseli; zawarcie porozumienia o współpracy z Frankfurt Airport.

2001
oddanie do użytkowania terminalu Cargo; uruchomienie połączenia do Zielonej Góry; oddanie do użytkowania nowego terminalu pasażerskiego (4 listopada 2001).

2002
uruchomienie połączenia do Wiednia i Frankfurtu nad Menem.

2003
uruchomienie połączeń do: Kolonii/Bonn, Wiednia, Monachium, Londynu (pierwsze połączenie obsługiwane przez przewoźnika niskokosztowego Air Polonia); oddanie do użytkowania zmodernizowanego terminalu GA; „Military Air Show”.

2004
uruchomienie połączenia do Brukseli i Monachium (rozpoczęcie operowania Deutsche Lufthansa na poznańskim lotnisku); przyznanie Certyfikatu Lotniska Użytku Publicznego przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

lata 2005 - 2007
uruchomienie połączeń do Londynu Luton, Londynu Stansted i Dublina, oferowanych przez przewoźników niskokosztowych; stopniowe dalsze ogłoszenia i inauguracje nowych połączeń, głównie przez linie Wizzair oraz Ryanair: Liverpool, Sztokholm, Barcelona-Girona, Bristol, Dortmund, East Midlands, Londyn Gatwick (British Airways), Edynburg, Paryż-Beauvais, Rzym-Ciampino (Centralwings), Kraków (Jetair).

29 października 2006
nadanie Portowi imienia Henryka Wieniawskiego.

grudzień 2006

inauguracja corocznych edycji żłóbka „W drodze” w terminalu pasażerskim (wspólne przedsięwzięcie czterech instytucji: Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, Filharmonii Poznańskie, POZ Airport Services oraz Portu); ukazanie się pierwszego numeru kwartalnego magazynu dla pasażerów „Kierunek Ławica”, wydawanego obecnie pt. „Let’s fly”.

2008
rozpoczęcie działalności bazy operacyjnej linii Wizz Air; rozbudowa terminalu pasażerskiego i dostosowanie infrastruktury do obsługi ruchu w strefie Schengen; rozbudowa płyty postojowej samolotów; dalszy rozwój siatki połączeń.

31 lipca 2008
ogłoszenie zaktualizowanej Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (Fundusz Spójności Unii Europejskiej), Działanie 6.3 Rozwój sieci lotniczej TEN-T; projekt „Port Lotniczy Poznań-Ławica – Rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej” znalazł się na liście podstawowej; dofinansowanie realizacji projektu ze środków unijnych wynosi 88,04 mln złotych.

25 września 2008
pierwszy w historii lotniska milionowy pasażer w ciągu roku.

sierpień 2009
oddanie do użytkowania nowej strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo - Gaśniczej.

2010
ogłoszenia i inauguracje kolejnych kierunków lotniczych z Poznania: Alicante, Barcelona El Prat, Münster/Osnabrük, Praga.

sierpień 2010
inauguracja programu rabatowego LOTNI.pl dla pasażerów rejsów czarterowych.

28 luty 2011
wydanie przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia „Rozbudowa i modernizacja Portu Lotniczego Poznań-Ławica”.

30 marca 2011
zawarcie umowy dotyczącej emisji obligacji korporacyjnych pomiędzy Portem a Bankiem Pekao S.A.; pozyskana kwota 128 mln złotych przeznaczona zostanie na pokrycie kosztów inwestycji w latach 2011-2013.

kwiecień 2011
początek rozbudowy terminalu pasażerskiego – projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko symboliczne wmurowanie kamienia węgielnego w dniu 7 października 2011.

czerwiec 2011
początek rozbudowy płaszczyzn lotniskowych – projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

marzec 2012
prezentacja nowego logotypu i zmienionej identyfikacji wizualnej Portu.

8 maja 2012
uroczysta inauguracja rozbudowanych płaszczyzn lotniskowych – nowej równoległej drogi kołowania oraz rozbudowanej płyty postojowej.

28 maja 2012
uroczyste otwarcie rozbudowanego terminalu pasażerskiego – strefa przylotów i przyszła hala odpraw.

22 czerwca 2012
podpisanie Umowy o dofinansowanie Projektu pn.: „Port Lotniczy Poznań-Ławica – Rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej” (indywidualny projekt kluczowy) w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 – 2013, Priorytet VI: Drogowa i lotnicza sieć TEN-T, Działanie 6.3: Rozwój sieci lotniczej TEN-T.

lipiec 2012
rozpoczęcie kontynuacji rozbudowy terminalu pasażerskiego – początek prac przy budowie nowej sortowni bagażu oraz rozbudowie strefy odlotów.

23 listopada 2012
ogłoszenie zaktualizowanej Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (Fundusz Spójności Unii Europejskiej), Działanie 6.3 Rozwój sieci lotniczej TEN-T; dofinansowanie realizacji Projektu pn.: „Port Lotniczy Poznań-Ławica – Rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej” ze środków unijnych wynosi 112,04 mln złotych.

REKLAMA
REKLAMA